Kundeansvarlig Dagligbank

Posted 01 August 2022
ArbeidstedOslo
Job type Fast
KategoriBank, finans og forsikring
ReferenceBBBH542325_1659360502

Job description

På vegne av Pareto Bank ser vi etter en Kundeansvarlig til Dagligbank.

Pareto Bank startet sin virksomhet i 2008. Banken ble børsnotert i 2016, den har i dag en markedsverdi på rundt 3,6 milliarder, 59 ansatte og en forvaltningskapital på rundt 20 milliarder. Resultatet for 2020 ble 505 millioner kroner etter skatt. Pareto Bank har en sterk markedsposisjon innenfor eiendomsfinansiering med et spesielt fokus på eiendomsutviklingsprosjekter på Østlandet. Banken har et bredt tilbud av finansieringsløsninger til norske mellomstore bedrifter og en tilstedeværelse i markedet for shipping- og offshorefinansiering.

Dagligbankavdelingen har ansvar for salg, drift og utvikling av bankens innskudds- og betalingstjenester. Salg av innskuddsprodukter er en viktig oppgave for å bidra til god finansiering av banken. Tett kundeoppfølging og langsiktige kunderelasjoner har høyt fokus. Kundekontroll, kvalitetssikring av bankens kundekonti og oppfølging av kundehenvendelser er viktige oppgaver. Pareto Bank retter seg primært mot mellomstore, norske bedrifter.

Vi søker etter deg som har salgserfaring og kjennskap til betalingstjenester og innskuddsprodukter, da særlig innenfor bedriftsmarkedet. Du er glad i kunder, trives med salg, er god til å yte service, jobber effektivt og har gjerne også interesse for endringene som skjer på betalingsområdet. Du er en person som liker å drive prosesser og som ikke er redd for endringer.

Arbeidsoppgaver

- Salg av bankens dagligbanktjenester og innskuddsprodukter til nye og eksisterende kunder, med særlig fokus på bedriftsmarkedet

- Oppfølging av kunder, med mål om å ivareta gode kunderelasjoner over tid

- Kundeservice og løpende oppfølging av kunder, herunder kundekontroll (KYC)

- Nyetablering og vedlikehold av kundeforhold, herunder innskuddskonti, nettbank og andre innskuddstjenester som banken tilbyr

- Være en sentral pådriver i bankens videre satsning på innskuddstjenester for bedriftsmarkedet og bidra til utvikling av betalingsområdet

- Deltakelse i prosjekter på tvers i banken

- Løpende oppfølging, ajourhold og utvikling av avdelingens rutiner og systemer

- Forefallende arbeid ved behov

Kvalifikasjoner

- Erfaring fra bedriftsmarkedet er ønskelig

- Det er en fordel at du har hatt eget porteføljeansvar

- Erfaring fra kundeservice og salg

- Erfaring med kundekontroll (KYC)

- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

- Økonomisk utdannelse tilsvarende Bachelorgrad er ønskelig

Personlige egenskaper

- God selger og relasjonsbygger

- Strukturert med stor arbeidskapasitet og evne til å håndtere flere oppgaver samtidig

- Initiativrik, energisk og selvstendig

- Interesse for digital utvikling innen banksektoren

- Gode samarbeidsevner

Vi kan tilby

Deltagelse i et lite, kompetent team og varierte arbeidsoppgaver. Du vil spille en sentral rolle i videreutviklingen av området Dagligbank og bankens tilbud til innskuddskunder, særlig innen bedriftsmarkedet.

Tiltredelse snarest.

Kelly Services fungerer som rekrutteringsbyrå i forbindelse med denne stillingen. Hvis du velger å søke, vil opplysningene dine behandles i samsvar med Kellys personvernerklæring.

Vi er som oppdragsgiver opptatt av mangfold og like muligheter og oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av rase, kjønn, funksjonsevne, religion/tro, seksuell orientering og alder.

------------------------------

Kelly Services are acting as an Employment Agency in relation to this role. Should you choose to apply, your information will be processed in accordance with Kelly's Privacy Statement.

As an Equal Opportunities employer, we welcome applications from all suitably qualified persons regardless of their race, sex, disability, religion/belief, sexual orientation or age.